De website bezoeker

Een zoekende website bezoeker neemt niet meer dan 10 seconden de tijd om te vinden wat hij zoekt op de eerste pagina waarop hij binnenkomt op uw website. 90% van deze bezoekers klikt niet eens door maar sluit na 10 seconden het venster en gaat verder met zoeken op andere websites. Een bezoeker die weet dat u deze informatie wel heeft maar deze niet gelijk ziet neemt tussen de 25 a 35 seconden de tijd om deze informatie te vinden. Als de informatie niet wordt gevonden zal de bezoeker het venster sluiten en gaat verder met zoeken op andere websites. Het is dus belangrijk dat de belangrijkste informatie (het product) de complete focus krijgt van de website en dat deze snel/direct gevonden kan worden.

Call to Action

Wat komt de bezoeker doen? Of beter nog, wat wil je dat de bezoeker moet gaan doen? Dit heet een “call to action”. Laat een bezoeker langs een pad lopen om zo te komen tot het invullen van een contactformulier of het bellen van een telefoonnummer. Hiermee maak je het namelijk gemakkelijk voor de bezoeker om contact te zoeken, wat weer de basis is voor het hebben van een website!

Lach eens naar het vogeltje!

Een website moet er aantrekkelijk uitzien, zo ook de foto’s die op een website staan. Nu op facebook en linked-in ieders pasfoto wel zichtbaar is, zijn er veel bedrijven die ook transparanter willen overkomen op hun eigen website. De veel gebruikte pagina hiervoor is “Over Ons”. Wat op veel websites echter wordt vergeten, is dat deze pagina best belangrijk kan zijn voor de uitstraling en het vertrouwen in het bedrijf. Wat dus vaak gebeurd is dat er wel een foto staat maar dat deze niet de uitstraling geeft die men verwacht.

Onze opmerking: Als je foto uitstraalt dat je ergens anders zin in hebt, dan zien jou potentiële klanten dat ook! 

Duidelijke navigatie

We kunnen het niet vaak genoeg zeggen, maar heldere navigatie is zo belangrijker, soms denken wij dat het nog belangrijker is dan hoe de website eruitziet. Het zijn als het ware de borden boven de snelweg, als die het onduidelijk aangeven rij je ook verkeerd. En zo is het met de website bezoeker ook, als jij niet aangeeft wat een link is naar het product of het contactformulier dan komt de bezoeker er nooit en haakt die sneller af dan dat je website geladen is.