De beste domeinnaam

Voordat we het beste domein voor een klant uitzoeken stellen wij altijd de volgende vraag: wat is voor u belangrijker: de naam van uw bedrijf of het product dat u verkoopt? Het product dat wij verkopen is in 99% van de gevallen dan het antwoord! Dan gaan wij op het product ook het beste domein uitzoeken.

Logisch want mensen gaan op zoek naar producten, tenzij ze een vaste klant zijn, dan gaan ze opzoek naar de naam van uw bedrijf. En juist daarmee kunt u nog wat extra omzet weghalen bij uw concurrent.

De kracht van de typefout

Consumenten die weten waar ze iets kunnen krijgen zoeken niet meer via de gebruikelijke zoekmachines. Maar ze typen de URL van het bedrijf vaak direct in de adresbalk en daarbij is een typefout natuurlijk snel gemaakt. Met een beetje logica is het voorspellen van de meest gangbare typefouten niet zo moeilijk.

En zo kunt u, voor maar €10,-per jaar (door het claimen van deze fout getypte URL’s ) de klanten voor de deur van uw concurrent weg pikken.

Uw concurrent failliet, u niet!

Crisis of niet, er gaan altijd concurrenten failliet! En ook hier liggen er weer mooie kansen om de overgebleven concurrenten te slim af te zijn. Want uw failliete concurrent had vast een website laten maken (www.uw-concurrent.nl) welke na het uitspreken van het faillissement onder het beheer van de curator is komen te liggen.

De domeinnaam van deze website is voor de curator vaak niet van veel waard, maar voor u des te meer. Zo kan het zijn dat uw failliete concurrent een betere Google-Ranking had dan u, of uw concurrent had meer vaste klanten die ook de website bezochten. Vaak is het mogelijk om via een onderhandse verkoop de domeinnaam over te nemen. Waarna u met een simpele koppeling de klanten van uw failliete concurrent naar uw eigen website dirigeert. Dezelfde producten alleen u als leverancier!